Tjekliste for hjemtransport

Inden du bestiller hjemtransport på CARTAX.dk, er der nogle ting du skal have forberedt.

1. Bilkøbet

Du står selv for kontakten med forhandleren. Når du har modtaget en udfyldt og underskrevet slutseddel, betalt bilen og modtaget bekræftelse fra forhandleren om at pengene er gået ind hos dem kan du fortsætte til bestilling af hjemtransport.

OBS! Det er meget vigtigt at du har en klar aftale med forhandleren omkring håndtering af bilens dokumenter. Det drejer sig om den originale registreringsattest (både del 1 og del 2), det originale COC-dokument og ikke mindst bilens nøgler. Det er dit ansvar at alle dokumenter/nøgler udleveres til transportøren. CARTAX bærer ikke ansvaret for manglende dokumenter eller fejl i den forbindelse

Tjek følgende af inden du går videre

– Du har købt bilen, og fået bekræftelse fra forhandleren på at bilen er klar til afhentning
– Du har en udfyldt og underskrevet slutseddel
– Original registreringsattest del 1 og 2
– Originalt COC-dokument
– Styr på nøgler


2. Bestilling af hjemtransport

Når alle ovenstående punkter er clearet af, kan du bestille transport i formularen på CARTAX.dk
Du skal uploade den underskrevne slutseddel og en udfyldt fuldmagt.

Fuldmagten kan downloades her.

Vi skal vide hvor bilen skal leveres, så sørg for at have en forudgående aftale med en synshal eller et værksted.
Du kan evt. træffe aftale med synhallen om at de foretager toldsynet når bilen ankommer, så kan du komme hurtigt videre uden unødig ventetid.
Når CARTAX modtager din bestilling på transport, tjekker vi at alt er som det skal være, og sender dig en faktura.
Når denne er betalt, sender vi bestillingen videre til logistikfirmaet.

Tjek følgende af inden du går videre

– Udfyldt og underskrevet fuldmagt
– Aftale vedr. levering
– Formular udfyldt


3. Transportøren henter bilen

Der er deadline for bestilling hver torsdag kl. 10.00 for køretøjer der skal afhentes i efterfølgende uge.

CARTAX bekræfter at ordren er modtaget og bilen booket ind til afhentning.
Du skal have en klar aftale med forhandleren om at bilen er klar til afhentning fra tirsdag morgen.
Bilen afhentes tirsdag, onsdag, torsdag eller fredag hos forhandleren.
Transportøren ringer i forvejen til forhandleren og aftaler tidspunkt inden de kommer.

OBS! Det er dit ansvar at bilen er klar til afhentning indenfor tidsrummet nævnt ovenfor.
Kører transportfirmaet forgæves, opkræves 80% af prisen for transporten.


4. Bilen bliver leveret

Transportfirmaet leverer bilen hos aftalte værksted eller synshal mandag eller tirsdag ugen efter afhentning.
Du kan med fordel træffe aftale med en evt. synshal om at de foretager toldsyn hurtigst muligt efter bilen er ankommet.
Ikke alle synshaller ligger dog inde med prøveskilte, og det kan derfor være nødvendigt at bestille prøvemærker i motorregistret til udlevering i synshallen. Dette kræver at du logger ind med dit nemID, og har bilens oplysninger, blandt andet stelnummer, ved hånden.
Se evt. SKAT-prøvemærker.

Når toldsynet er gennemført, og kopi af bilens dokumenter er fremsendt til CARTAX kan vi udstede faktura.
Faktura betales, og synshallen kan nu indregistrerer bilen og udleverer nummerplader.